Fen bilimleri içeriğinin genelde soyut yapı taşları içermesi, bu alanda yaparak, yaşayarak, etkinliklerle dolu bir öğretimi zorunlu hale getirmektedir. Bu bağlamda laboratuar, öğrencilerin deneyim kazanacağı eğitimin önemli bir bileşenidir. Bilginin bireysel deneyim ve gözlemle oluşturulabileceğini savunan laboratuar yönteminin temel felsefesine uygun düşmektedir. Geleneksel yöntemlerin bu tür kısıtlamaları göz önüne alındığında uygun alternatiflerin aranma zorunluluğu ortaya çıkmakta ve bilgisayar temelli sanal laboratuarlar, geleneksel laboratuarlara bir destekçi olarak büyük bir potansiyel kazanmaktadır.
Biyoloji dersimizde öğretmenimizin rehber konumda olduğu, öğrencilerimizin aktif rol aldığı deneysel öğretim stratejisinin uygulandığı dersimizden kareler: